Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Popis a rozbor jednoho marketingového projektu

14. 01. 2016 15:00:00
Představte si, že teď navštívíte ateliér módního návrháře a juknete mu zvědavě přes rameno, co že se mu to rodí pod rukama. Aha - bermudy, sandálky, hučka na hlavu - zdá se, že tady už je léto v plném proudu.

Jen se vám trochu nepozdávají ty barvy a střih. Což mu také taktně naznačíte slovy, že na letošní vedra už máte vybráno něco onačejšího. Aniž by se urazil, vám návrhář opáčí, že model, na který koukáte, si na sebe budete moci vzít nejdříve v létě příštího roku. Nevím jestli dnes v globalizovaném světě jsou stále tak dlouhé realizační termíny, ale ještě relativně nedávno se v zimě navrhovala kolekce pro léto následujícího roku, na jaře se s ní vyrukovalo na přehlídku, přes léto se uzavíraly kontrakty, na podzim zadávala výroba (aby se stihl objednat materiál a komponenty) a přes zimu se musely rychle valit výrobky, neboť na jaře byl nejvyšší čas je distribuovat, protože léto už už klepalo na dveře a zboží muselo ležet na pultech krámů.

A teď si představte ten malér, že vám by se ještě pořád nelíbily ty barvy a střihy. To by ale znamenalo, že by se to neprodalo. A protože zboží se zkrátka musí vyrobit s předstihem, logicky nezbývá nic jiného, než zákazníka zpracovat tak, aby se mu to, co se mu nabídne, líbilo. Asi tak nějak vznikl marketing. Věda, která zkoumá a zjišťuje potřeby a přání zákazníka. Na jejich základě mu nabízí výrobky a služby ve správný čas, na správném místě a za správnou cenu. tolik jeho stručná definice.
Já si dovolím použít definici od českého autora, přijde mi trefnější:
"Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace." Všimněte si, co se to tam nově vloudilo za slova? poznání, předvídání, ovlivňování a uspokojení (potřeb zákazníka) a splnění (cílů organizace).
Marketing ale ve svém vývoji neustrnul. Dnes stačí mít nápad a obrátit se s ním na tu správnou firmu. Ta váš nápad rozvede, pomůže vám ujasnit si, co přesně má být cílem projektu, ve struktuře projektu se bude zabývat plánem realizace, v rozboru detailně vypracuje jak to udělat. Zbývá realizace a kontrola. I s těmi je schopna vám helfnout nebo dokonce zařídit vše za vás. Zdá se mi, že pro marketing takto pojatý bude příhodnější definice: ovlivnit zákazníka, zpracovat jej a vnutit mu produkt.

Myslím, že problematika marketingu je pro tuto chvíli probrána dostatečně, přejděme nyní ke genocidě. Ta je definována jako úmyslné a systematické zničení, celé nebo části, etnické, rasové, náboženské nebo národnostní skupiny. Dá se dělit do dalších podskupin: Např. takzvaná kulturní genocida je vnucování své „vyšší“ kultury jiným národům (např. zákazem kanibalismu nebo výchovou dětí v internátech bez rodičů - ne, tady nepoukazuji na Barnevern, ale na indiány v USA). Nebo kupříkladu na etnocidu, která je definovaná jako souhrn činů spáchaných s úmyslem zničit nějakou kulturu, jedná se o zničení kultury bez masového zabíjení jejích nositelů. Nejblíže by tedy měla ke genocidě kulturní.

Protože jsme právě prosvištěli všechna důležitá slovíčka, můžeme konečně přejít přímo k věci: Dovoluji si vám předložit hypotézu, že někdo se snaží v rámci komplexního marketingového projektu vnutit spotřebitelům nový produkt. Tím produktem není nic jiného nežli nový typ člověka. Nazval jsem jej pracovně Homo Europeus Islamicus. Přípravná fáze projektu již proběhla (bez nějaké větší pozornosti) a celkem nedávno jsme postoupili do fáze realizační. Nyní už začalo probíhat intenzivní zpracovávání spotřebitelů, kteří se pro nabízený produkt mají nadchnout, zatím se však stále nějak nemohou rozhodnout. Někde v Evropě sice mají náskok (např. ve Švédsku byla populace již před pár léty vyzvána, aby se "mixovala", roztomilým klipem, čili pojali to jako reklamu na produkt formou písně. Že by taková kampaň neuspěla v zatuchlém Česku, odhadli organizátoři celkem správně.

Zvolili proto odlišnou formu propagace: formu edukativní.
Cílová skupina: 3-15 let.
Materiály: byly vydány jak pro pedagogy, tak pro děti, které by měly zábavnou formou přijmout islám, neboť v něm (dle zadání) nenaleznou rozdíly proti jiným náboženstvím (a které tam nacházejí jen rýpalové na blozích). Neopomnělo se ani na volnočasové aktivity (puzzle nebo pexeso) ani na oblíbené pohádky. V nich se nejmenší děti dozví např. to, že bílá pleť je špatná a jak se to dá poměrně snadno napravit.

Možná byste mne teď chtěli osočit, že na základě tak chabých argumentů moje hypotéza neobstojí. Jenže mně se nyní do rukou dostal trumf. V něm se marketingoví specialisté tzv. odkopali a spustili kampaň, ve které se rozhodli produkt nejen prezentovat, ale pokusili se i realisticky naznačit praktické důsledky, které bude mít uvedení tohoto produktu na český trh. Nehodlám zde rozebírat celý pořad, tj. nebudu si všímat dehonestace Landy, Žita, Ortelu ani posluchačů. Všimnu si stěžejního důkazu - vlastní písně na konci pořadu.
Zde uvádím její rozbor:

Vždyť ti chudáci nemají kam jít, nechtějí vzít práci, chtěj tu jenom žít.
(produkt má být homologován pouze pro tento trh, není určen do náročných pracovních podmínek, má sloužit spíše jako okrasný prvek)

Za trvalý pobyt budou Čechy zdobit, Alláha budou slavit i Češi rodilí.
(domněnka, že daný produkt má pouze okrasnou funkci, je veršem o zdobení jednoznačně potvrzena)

Zemi obohatí nový genotyp, s geny z cizích gatí bude Čechům líp.
(zde si autoři pohrávají s myšlenkou, která se objevila už před 75 lety, tehdejší formulace však byla ve tvaru germanizace prostoru Čech a Moravy)

Nová rasa vstane z nového semene a národ povstane celý z křemene.
(zde je to opět, rasisticky, totiž černým na bílém, potvrzeno: jde o plánované nahrazení národa novou rasou, buď založenou na křemíkové bázi, nebo možná jen značkovanou podkožními křemíkovými čipy)

Hrozba extrémistů záhy pomine, láska našich hostů zemi obvine.
(s ohledem na "lásku", jež zemi obvine, bych zde slovo obvine nahradil spíše synonymem spoutá. To by pak automaticky vysvětlovalo i zánik jakýchkoliv hrozeb včetně té od extrémistů původní rasy)

Jejich děti poté zbaveny područí naše ženy svaté sevřou v náručí.
(nějak mi tam slovo svaté asociuje utrpení, jestlipak zde ve verších není nějaký skrytý význam např. opakování kolínské silvestrgate?)

Protože se v písni některé pasáže opakují vícekrát, je třeba jim přisoudit větší důležitost:
Alláha budou slavit i Češi rodilí
(spojka i zde pravděpodobně značí, že slavit budou muset všichni.)
Děj, který tato píseň popisuje, by se podle mne dal charakterizovat jako genocida i etnocida.

Závěrem jen malou poznámku: genocida je podle mezinárodního práva zločin. To by si milí marketingoví specialisté měli uvědomit.

Autor: Karel Babica | čtvrtek 14.1.2016 15:00 | karma článku: 18.77 | přečteno: 523x

Další články blogera

Karel Babica

Chcete spáchat dobrý skutek vypsáním šeku pro charitu? Pozor, aby vás za to nezavřeli!

Naštěstí ne u nás, ale u našich nejbližších sousedů. Ptáte se: A co na to Amnesty International (a přehršel dalších aktivistů, sdružených do plejády lidskoprávních neziskovek)? Že mlčí? Zavolejte mi Hivrise! [1] Totiž Pánka!

29.7.2017 v 19:15 | Karma článku: 37.81 | Přečteno: 2119 | Diskuse

Karel Babica

Malá poznámka k činnosti maistreamových médií a Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

S velkou slávou k 1.1.2017 vzniklo centrum, které nás mělo cituji: ...upozorňovat na závažné dezinformace a bude směrem k veřejnosti i směrem ke... bla,bla,bla. Tak se na ta fake news i práci centra blíže podívejme:

27.7.2017 v 12:30 | Karma článku: 44.18 | Přečteno: 2810 | Diskuse

Karel Babica

Je fajn, když si mohou majitelé zařízení sloužících veřejnosti, rozhodovat sami.

Včerejší poklidnou hladinu na zdejších blozích zčeřil článek popisující událost lokálního charakteru v čestlickém akvaparku.

11.7.2017 v 10:25 | Karma článku: 40.19 | Přečteno: 2254 | Diskuse

Karel Babica

Ukažme koule!

Háchovi nechali ultimatum hodinové. Nám, Polsku a Maďarsku přibalila dobrotivá EU k ultimatu celých 24 hodin.

14.6.2017 v 17:45 | Karma článku: 38.73 | Přečteno: 1353 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Libuse Palkova

Pravda utopená ve víně

Hledání pravdy je složité, někteří lidé byli pro pravdu i upalováni. A přitom je pravda pojem velmi relativní. protože každý má tu svoji pravdu- záleží na úhlu pohledu a osobní zkušenosti.Existuje vůbec něco jako pravda absolutní?

21.8.2017 v 10:49 | Karma článku: 6.57 | Přečteno: 114 | Diskuse

Libuse Palkova

Existují v Evropě hranice?

Vstupem do Schengenu hranice sice zmizely, ale přesto člověk pozná, když přejede z jednoho státu do jiného-a nejen proto, že se změní nápisy. Jednou jsem vezla skupinu Amíků z Německa do Prahy a jejich vedoucí mě pěkně naštvala

20.8.2017 v 22:27 | Karma článku: 20.96 | Přečteno: 847 | Diskuse

Jan Tomášek

Žebrák - hrad a podhradí

Nedávno jsem psal o pražských hradech Václava IV a dnes si dovolím pozvat na malé zastavení na patrně nejoblíbenějším mimopražském hradě tohoto krále - totiž Žebráku. Pozornost bude ovšem zaměřena spíše na jeho podhradí.

20.8.2017 v 21:51 | Karma článku: 9.35 | Přečteno: 237 | Diskuse

Zdeněk Kloboučník

Proč do tý politiky lez?

„No protože je nenažranej,“ vystřelí od boku každý, kdo vidí do Babiše jak do hubený kozy. A když přidáte otázku, proč podpora ANO setrvale atakuje hranici 30 %, no tak to je taky jednoduchý, protože lidi jsou blbí.

20.8.2017 v 17:34 | Karma článku: 26.83 | Přečteno: 810 | Diskuse

Jan Pražák

Též u nás mohou být migranti nebezpeční

Hluboce by se mýlil ten, kdo by se snažil tvrdit, že jsme v našem státě v bezpečí před lidmi, kteří k nám migrují z cizích zemí.

20.8.2017 v 16:45 | Karma článku: 23.01 | Přečteno: 881 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 40.23 Průměrná čtenost 1082

Jsem obyčejný chlap. Milovník zvířat i dobrého jídla. Občas zůstávám v údivu nad tím, co přináší život, občas mne náš svět vytáčí. Tak bych se rád podělil.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.